مد و زیبایی

لباس لشی دخترانه با چه لباس هایی ست می شود ؟

لباس لشی دخترانه

دنیای امروز گام بزرگی را در صنعت مد برداشته و همواره در حال پیشرفت است. نکته جالب این است که مد هرگز منسوخ نمی شود؛ بلکه مدام شکل خود را تغییر می دهد و به گذشته بر می گردد. در زمان های گذشته مد تنها به لباس پوشیدن محدود می شد؛ در حالی که اکنون آن را یک زبان جهانی می دادند. در طول تاریخ مد، دختران و زنان همیشه شیک پوشی و نشان دادن اندامی خوش فرم را بر راحتی ترجیح می داده اند. از سوی دیگر برایشان مهم بود که مطابق با مد پیش بروند. امروزه دختران به لباس های گشاد و راحت که بدن را در آغوش می گیرند و به لباس های لشی معروف شده اند، روی آورده اند و برخلاف گذشته ترجیح می دهند راحت باشند تا خشک و اتو کشیده! در این مقاله درمورد لباس لشی دخترانه نکاتی را توضیح می دهیم.

به چه لباس هایی لشی می گویند؟

به طور کلی لباس هایی را لشی می گویند که شما در آن ها احساس راحتی می کنید. آن ها معمولا بسیار گشاد هستند نه تنگ و خوش فرم. این لباس ها راحتی لباس های غیر رسمی را دارند و شما در آن ها محدود نمی شوید. لباس های لشی دخترانه شامل شلوار های جین گشاد، تیشرت های اور سایز، ژاکت های گشاد و شلوار های گشاد می شوند. این نوع لباس ها در طول تاریخ در گرایش های مختلف مد محبوب شمرده می شدند. امروزه نیز همچنان جزو اصلی کمد لباس بیشتر دختران و حتی پسران هستند.

زنان و دختران خصوصا در فصل های گرم سال به دنبال لباس های خنک و آزاد هستند و تمایل دارند در عین حال ظاهری جذاب و آراسته داشته باشند. از دختران دانشگاهی گرفته تا زنان شاغل همه می خواهند راحت باشند؛ از این رو با سبک امروزی به خوبی هماهنگ شده اند. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که پوشیدن لباس های گشاد برای دهه ها برای دختران محبوب بوده اند؛ خصوصا در مد غیر رسمی. لباس لشی دخترانه بر خلافت تصورتان به شما ظاهری آراسته، شیک، آرام و در عین حال کاربردی می دهد.

تاریخچه لباس لشی دخترانه

لباس لشی دخترانه

پوشیدن این لباس ها تاریخ پر فراز و فرودی داشته است. منشا آن را می توان در دهه های 1920 و 1930 جست و جو کرد. در این سال ها مد فلپر در اصل علیه لباس های سنتی زنان شورشی بر پا کرد و برخلاف گذشته لباس هایی را از پارچه های سبک تر و راحت تر تولید کرد. در دهه 1990 این لباس ها مجددا در صحنه های هیپ هاپ و گرانج ظهور پیدا کردند. در این دهه شلوار جین گشاد، هودی و تیشرت بر تن بسیاری از زنان و مردان دیده می شد. این روند تا اوایل دهه 2000 ادامه پیدا کرد. امروزه این سبک بهتر از قبل تکامل یافته است و انواع مختلفی را اعم از تیشرت های گشاد، شلوار های گشاد، هودی ها، سوییشرت های اور سایز و … با انواع پارچه های گوناگون مانند پنبه، نخ، ابریشم و … در بر می گیرد.

لباس لشی دخترانه با چه لباس هایی ست می شود؟

ممکن است تصور کنید که پوشیدن این گونه لباس ها شما را نامرتب و یا شلخته نشان می دهند. اگر چنین تصوری دارید شاید به این دلیل است که نمی دانید دقیقا چگونه باید آن ها را بپوشید. در ادامه شما را در این امر یاری می دهیم:

  • انتخاب لباس های متناسب

هرچند لباس های لشی ذاتا گشاد هستند، شما باید آن ها را طوری انتخاب کنید که بر اندامتان به درستی جای بگیرند و اصطلاخا بر آن بنشیند. برای مثال اگر شلوار بگی را انتخاب می کنید، حواستان باشد که به کمر و باسن به خوبی بچسبد و متناسب با هیکلتان باشد تا ظاهری شل، افتاده یا حتی کج به شما ندهد.

انتخاب لباس های متناسب

  • متعادل کردن استایل

اگر لباس لشی دخترانه انتخاب می کنید، بهتر است تناسب استایلتان را فراموش نکنید. برای مثال اگر شلوار جین بگی می خرید، با پوشیدن بولیز یا تاپ تنگ متعادلش کنید یا اگر تیشرت های اور سایز می پوشید، آن را با انواع شلوار یا شلوارک کوتاه ست کنید.

  • زیورآلات

برخی از دختران فکر می کنند که لباس های گشاد به تنهایی حرفی برای گفتن دارند و لازم نیست آن ها را با چیز دیگری تکمیل کرد. در حالی که برای مثال می توانید از یک کمربند برای زیبا تر و جذاب تر شدن لباس های گشاد، به خصوص در قسمت بالاتنه بهره ببرید. جواهرات ظریف و درخشان نیز در بهتر کردن ظاهرتان موثر اند.

  • روی هم پوشیدن لباس ها

شما در صورتی که روی تاپ تنگی مانتو یا تونیک لشی بپوشید یا یک پیراهن آستین بلند را در زیر یک لباس گشاد امتحان کنید، در اصل به تیپ خود نوعی عمق و بعد بخشیده اید.

روی هم پوشیدن لباس ها

  • امتحان بافت های متفاوت

گاهی اوقات لباس لشی دخترانه بی روح به نظر می رسد. برای پیشگیری از این اتفاق می توانید لباس هایی را که بافت و پارچه مختلف دارند امتحان کنید. بازی با رنگ ها و بافت های مختلف به افزایش جذابیت بصری تیپتان کمک می کند. برای این کار می توانید در فصل های زمستان ژاکت های بافت های درشت را با شلوار های جین گشاد ست کنید.

این نکته نیز لازم به ذکر است که برای مد نمی توان قانون صریح و معینی را مشخص کرد. در نهایت لباسی را انتخاب کنید که احساس راحتی و اعتماد به نفس بهتان می دهد. همچنین لزومی ندارد که تنها به یک شیوه لباس بپوشید. سبک های مختلف لباس را آزمایش کنید و هر گاه به این نتیجه رسیدید که کدام سبک با سلیقه و اندازمتان سازگاری بیشتری دارد، آن را به عنوان گزینه ای در نظر بگیرید.

جمع بندی

لباس لشی دخترانه جدید ترین ترند است که به دلیل کاربرد فراوانش بسیار مقرون به صرفه محسوب می شوند؛ زیرا شما می توانید آن ها را هنگام تفریح، کار، در دانشگاه و حتی میهمانی های مختلف بر تن داشته باشید. در اصل پاسخ گوی انواع نیاز های شما هستند و در آن ها به خصوص در فصول گرم سال احساس راحتی بسیاری می کنید. در این مقاله درمورد نحوه ست کردن و تاریخچه این لباس ها نکاتی را بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *