دسته‌بندی نشده

بررسی انواع مختلف مدل پالتو کتی

مدل پالتو کتی

با نزدیک شدن به ماه های سرد در انتخاب لباس های گرم باید به عملکرد آن ها توجه کرد و نه مدل و ظاهر! با این حال، این به معنای قربانی کردن استایل و شیک پوشی نیست. نکته کلیدی در درک آب و هوای حاکم بر اقلیم شما و تطبیق انواع مدل پالتو زمستانه کتی متناسب با سلیقه و ترجیهات شما نهفته است. خواه مدل های کلاسیک و همیشگی ترنچ کت باشد یا جذابیت جسورانه یک کت معمولی؛ گزینه ‌های بی ‌شماری برای تکمیل کمد لباس زمستانی با هر سلیقه ای هست. شما می توانید کمد لباس زمستانی خود را با انواع مدل پالتو کتی و ارتقای اطلاعات خود در زمینه استایل زمستانی تکمیل کنید.

مدل های مختلف پالتو کتی

مدل پالتو کتی

  • مدل پالتو کتی با دوخت های طرح دار

برای دوخت کت های Quilted از پارچه هایی استفاده می شود که الگوی دوخت مشخصی دارند و اغلب بافتی لحاف مانند روی پارچه ایجاد می کند. این کت ها معمولا یک لایه درونی دارند که مثل عایق بین لایه های بیرونی و داخلی عمل می کند و گرما و راحتی بیشتری را فراهم می نماید. این مدل پالتو کتی، برای فصول سرد سال بسیار پرطرفدار است و در عین گرم بودن، سبک است و وزن کمی دارد.

  • مدل پالتو کتی داستر

کت های داستر، سبک و بلند هستند که معمولا تا زیر زانو و اغلب تا مچ پا می رسد. مشخصه این مدل کت طراحی شل و جلو باز آن است که انداختن و برداشتن آن بر روی شانه ها را آسان می کند. کت ‌های داستر می ‌توانند از پارچه‌ های مختلفی مانند پنبه یا پشم سبک باشند. نام Duster به معنای “گردگیر” از استفاده تاریخی آن برای محافظت از فرد در برابر گرد و غبار در هنگام سفر در وسایل نقلیه ای مثل درشکه سرچشمه می گیرد، اما شکل معاصر آن به یک آیتم شیک در کمد لباس تبدیل شده است.

  • مدل پالتو کتی بلند ردا مانند

کت ردایی سبکی از کت های بارانی است که از استایل های کلاسیک الهام می گیرد. مشخصه آن استفاده از پارچه های شل و ویژگی ایستایی لخت پارچه است. طول کت ممکن است متفاوت باشد، از مدل های کوتاه تر تا مدل های بلند تر انتخاب به سلیقه شما بستگی دارد. پالتو ردایی یک گزینه شیک و کلاسیک برای فصول سرد و بارانی است که آن را به راحتی می توانید روی لباس های اصلی خود بپوشید.

کت ردایی

  • ترنچ کت

ترنچ کت یک مدل کلاسیک است که معمولا یقه هایی پهن و یک کمربند دارد. این کت که در اصل برای افراد نظامی طراحی شده بود؛ رفته رفته مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و به یک استایل بسیار شیک تبدیل شد. این کت معمولا از مواد ضدآب مانند گاباردین و پنبه ساخته می‌ شود و اغلب در رنگ پر طرفدار خاکی دوخته می گردد، گرچه رنگ های مشکی، سرمه ای، سبز زیتونی، کرم و … نیز طرفداران بسیاری دارند.

  • مدل پالتو کتی شرلینگ

مدل شرلینگ را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت!

 در هوای سرد، یک ژاکت موتور سواری شرلینگ را برای استایلی سر زنده و پر شور و هیجان انتخاب کنید. این مدل پالتو کتی اغلب از پوست گوسفند و گاو میش برای ایجاد گرمایی فوق العاده ساخته می شود. اگر از طرفداران دامن های کوتاه هستید، یک کت شرلینگ بلند یک گزینه عالی است. برای کسانی که طرفدار مد وگان هستند، برندهایی مانند Jakke کت های شرلینگ را بدون استفاده از پوست حیوانات و با استفاده از چرم مصنوعی ساخته شده از بطری های آب بازیافتی ارائه می دهند. به این ترتیب، می توانید در عین حال گرم و شیک بمانید و یک انتخاب سازگار با محیط زیست داشته باشید.

  • Peacoat

پالتو های Peacoat کت های نسبتا کوتاه با یقه های برگردان پهنی هستند که در ابتدا تنها ملوانان آن ها را می پوشیدند. این مدل از پالتو های کلاسیک در رنگ های سنگین مانند سرمه ای، مشکی و زغالی و با استفاده از پشم دوخته می شود.

  • کت های ترمه

کت های ترمه از الیاف ظریف، مجلل و گران قیمت ترمه ساخته شده اند. ترمه که به خاطر نرمی و گرمای فوق العاده اش شناخته می شود، پشمی درجه یک است. کت های ترمه در سبک های مختلف، از کت های کلاسیک گرفته تا طرح های امروزی تر در بازار قابل خریداری هستند و استایلی مجلل و خیره کننده برای شما به ارمغان خواهند آورد.

کت های ترمه

  • کت های سرآستین دار معروف به “کاف دار”

تمرکز اصلی این کت ها روی سر آستین های خز دار و بزرگ آن ها است. این سرآستین ‌ها می‌ توانند اهداف کاربردی و تزئینی، ظاهری و کمک به حفظ گرما در داخل کت داشته باشند. پالتو های کاف دار در سبک ها و طول های مختلف، از طرح های کژوال تا طرح های رسمی تر دوخته می شوند. سرآستین ها می توانند ساده باشند یا با دکمه ها، بند ها یا سایر تزیینات آراسته شده باشند و جزئیاتی را به ظاهر کلی کت اضافه کنند.

  • کت خز مصنوعی

کت خز مصنوعی یک مدل پالتو کتی ساخته شده از مواد مصنوعی است که برای تقلید ظاهر و احساس خز واقعی طراحی شده است. این مدل جایگزین برای کت های خز سنتی ارائه می دهد. کت های خز مصنوعی در طیف گسترده ای از سبک ها، طول ها و رنگ ها تولید می شوند و گزینه ای شیک و مناسب برای کسانی هستند که بدون استفاده از محصولات حیوانی از ظاهر خز قدردانی می کنند. این مدل پالتو کتی اغلب گرم و نرم است این موضوع آن را به انتخابی محبوب برای هوای سرد تر تبدیل می کند.

جمع بندی

در حوزه مد، مجموعه متنوعی از کت ها هم به عنوان حفاظی در برابر هوای بسیار سرد و هم به عنوان یک بخش اصلی در کمد لباس عمل می کنند. از ظرافت همیشگی یک کت ترمه گرفته تا گرمای مطبوع شرلینگ، هر کت ویژگی های زیادی از کاربردی بودن و ترجیحات زیبایی شناختی را بیان می کند. چه با خطوط کلاسیک یک پالتو و چه حس مجلل یک طرح ترمه، هر مدل از پالتو های کتی مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *