مد و زیبایی

تاریخچه شلوار جین مام و شلوار مام  استایل پارچه ای

شلوار مام استایل پارچه ای

شلوار های مام استایل، شلوار هایی با فاق بلند هستند که زیپ آن ها نیز در قسمت جلوی شلوار قرار گرفته است. فاق شلوار های مام استایل تا بالای ناف می رود و از پشت نیز تمام باسن را در بر می گیرد. شلوار های مام استایل در انتهای دهه 80 و ابتدای دهه 90 میلادی به شدت محبوب شدند؛ اما پس از مدتی محبوبیت خود را از دست دادند. به تازگی این شلوار ها به صورت شلوار پارچه ای و الیاف طبیعی به صنعت مد بازگشته اند و در حال به دست آوردن محبوبیت دوباره خود هستند. برای اینکه بهتر با شلوار مام استایل پارچه ای و تاریخچه آن آشنا شوید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تاریخچه شلوار مام استایل

شلوار مام استایل پارچه ای

شلوار مام استایل جزء انواع شلوار هایی است که تاریخچه ای طولانی و جذابی دارد. استفاده از شلوار مام استایل به دهه 1980 بر می گردد. در آن زمان مد زنانه به شدت تحت تاثیر فرهنگ آن دوران قرار گرفته بود. فرهنگ دهه 1980 بر حرفه ای بودن و قدرت پوشش تاکید زیادی داشت. همین باعث شده بود که شلوار جین های کمر بلند که راحتی زیادی نیز داشتند، در بین زنانی که می خواستند هم شلوار شیکی داشته باشند و هم احساس راحتی کنند، بسیار محبوب شود.

البته شلوار مام استایل پارچه ای و جین تا پایان دهه 90 اسم مام استایل را به خود نگرفته بود. بلکه ریشه نام مام استایل به سال 2003 در قسمتی از برنامه Saturday Night Live ابداع شد که در آن گروهی از زنان میانسال شلوار های جین با کمر بلند، جلوی چین دار و پاچه های مخروطی شکل پوشیده بودند. استفاده از شلوار های مام استایل در سال های 2000 تا 2010 دیگر منسوخ شده بود و افراد شلوار های مام استایل را شلواری مناسب برای مادران سالمند می دانستند. همین باعث شد که از آن به بعد این دست از شلوار ها را با نام شلوار مام استایل بشناسیم.

اما با این حال به تازگی در سال های اخیر شلوار های مام استایل با قدرت به صنعت مد برگشته اند. محبوبیت دوباره شلوار های مام استایل را می توان به خاطر محبوبیت پیدا کردن سبک های قدیمی و تمایل افراد به لباس های راحت تر و سبک تر دانست. تقریبا امروزه نمی توان هیچ زنی را پیدا کرد که حداقل یک شلوار مام استایل در کمد لباس خود نداشته باشد. شلوار های مام استایل به دلیل سادگی و راحتی امروزه بسیار محبوب هستند. شلوار مام استایل پارچه ای نیز به مراتب از جین مام استایل راحت تر است.

شلوار های مام استایل چگونه در دهه 90 و 80 محبوب شدند؟

شلوار جین مام استایل

دهه 80 و 90 میلادی را می توان دوران اوج محبوبیت لباس های غیر رسمی دانست. در آن زمان اکثر زنان به دنبال لباس های راحت و در عین حال زیبایی بودند که شلوار مام استایل نیز دقیقا با نیاز های آنان همخوانی داشت. شلوار مام استایل کمری بلند و گشاد داشت و از پارچه جین با دوام بود که آن را به انتخابی مناسب چه برای مادران پر مشغله و چه برای جوانان تبدیل می کرد.

علاوه بر زیبایی و راحتی شلوار مام استایل پارچه، عوامل دیگری نیز از جمله استفاده شخصیت های مشهور آن زمان مانند سیندی کرافورد، بروک شیلدز و مدونا از شلوار مام استایل باعث محبوبیت هر چه بیشتر این لباس بین زنان جوان شد. همچنین محبوبیت هر چه بیشتر گرانج و موسیقی آلترناتیو نیز به محبوبیت بیشتر شلوار مام استایل کمک کرد؛ زیرا این شلوار با زیبایی شناسی و صنعت مد آن زمان مطابقت زیادی داشت.

چگونه شلوار های مام استایل در دهه 2000 محبوبیت خود را از دست دادند؟

به همان سرعت که شلوار های مام استایل پارچه در دهه 80 و 90 محبوبیت پیدا کرد، به همان سرعت نیز محبوبیت خود را در دهه 2000 از دست دادند. آمدن شلوار های جین کوتاه و جذب به بازار در دهه 2000 یکی از عوامل از مد افتادن شلوار های مام استایل بود. اکثر زنان دیگر شلوار ها و لباس های تنگ جذب را به لباس هایی با طراحی گشاد مانند شلوار مام استایل پارچه ای ترجیح می دادند.

علاوه بر تغییر روند مد، تغییر در نگرش فرهنگی مردم نیز باعث از مد افتادن شلوار مام استایل شد. اصطلاح شلوار مام استایل در آن زمان بر خلاف امروز تداعی کننده مادرانی دمدمی مزاج، بی روح و از مد افتاده بود. این نگاه باعث شده بود که شلوار مام استایل بین جوانان محبوبیت خود را به طور کامل از دست بدهد و اکثر افراد نگرشی منفی به آن داشته باشند.

عامل دیگری که باعث از مد افتادن شلوار های مام استایل شد، تغییر روند بود. روند ها به سرعت تغییر کردند و لباس ها حالتی یکبار مصرف مانند پیدا کرده بودند. دیگر فضای کمی برای سبک ها و مد های قدیمی مانند شلوار مام استایل مانده بود. در عوض مصرف کنندگان تشویق می شدند تا همیشه کمد های لباس خود را با جدید ترین ترند ها و لباس های مد روز دنیا عوض کنند. همین باعث شده بود تا لباس های سبک نوستالژیک تقریبا محو شوند.

شلوار های مام استایل چگونه محبوبیت خود را دوباره به دست آوردند؟

شلوار های مام استایل

شلوار مام استایل پارچه ای به تازگی و در سال های اخیر دوباره محبوبیت خود را به دست آورده است. شلوار هایی که زمانی قدیمی و از مد افتاده به نظر می رسیدند، دوباره بین مردم رایج شدند؛ زیرا صنعت دوباره از لباس های گشاد استقبال کرده است. همچنین استفاده افراد مشهور و اینفلوئنسر ها نیز از شلوار های مام استایل در محبوبیت دوباره آن بی تاثیر نبوده است.

علاوه بر این ها یکی از دلایل محبوبیت دوباره شلوار های مام استایل به راحتی و کاربردی بودن مد بستگی داشت. در طول زمان همه گیری، مردم اکثر وقت خود را در خانه سپری می کردند. همین باعث شد تا به طور ناخودآگاه به سمت لباس های راحت و گشاد و شلوار مام استایل پارچه ای گرایش پیدا کنند.

نتیجه گیری

شلوار مام استایل پارچه ای، از لباس هایی است که امروزه در کمد لباس هر کسی پیدا می شود. این شلوار ها در ابتدای دهه 80 به وجود آمدند و تا اواسط دهه 90 به اوج محبوبیت خود رسیدند. اما به دلیل گرایش صنعت مد به لباس های جذب و تنگ تر و همچنین یک سری تغییرات نگرشی باعث شد تا شلوار های مام استایل محبوبیت خود را در دهه 2000 از دست بدهند. اما به تازگی و به دلیل بازگشت صنعت مد به لباس های راحت و گشاد، شلوار های مام استایل و به خصوص شلوار مام استایل پارچه ای، توانسته اند دوباره محبوبیت خود را به دست بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *