مد و زیبایی

نکاتی برای انتخاب مدل مانتو جدید تابستانی

مدل مانتو جدید تابستانی

کمد لباس هر خانمی نشان دهنده سلیقه و استایل او است. مخصوصا در فصول گرم سال که انتخاب لباس ها باید با حساسیت بالا تری انجام شود؛ زیرا علاوه بر ظاهر زیبای آن ها، جنس و خنکی لباس ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آن جایی که حدود ۷۰ درصد استایل شما را مانتویی که انتخاب کردید تشکیل می دهد، در نتیجه باید در انتخاب مدل مانتو جدید تابستانی برای کمد لباستان مراقب باشید. پارچه، مدل و نحوه استایل کردن آن ها با اکسسوری های مختلف، کیف، کفش و شلوار بسیار اهمیت دارد. در ادامه مطلب چند پارچه خنک و شیک برای فصل تابستان را معرفی می کنیم و نحوه داشتن یک استایل زیبا تر در این فصل را نیز بررسی خواهیم کرد.

پارچه های مناسب برای فصل تابستان

پارچه های مناسب برای فصل تابستان

  • پارچه لینن: پارچه لینن جزء بهترین انتخاب ها برای دوختن یک مدل مانتو جدید تابستانی است. لینن بسیار خنک، سبک و راحت است. همچنین اگر به هر دلیلی خیس یا مرطوب شود، خیلی سریع خشک شده و به هیچ عنوان شما را اذیت نخواهد کرد. تنها مشکلی که پارچه های لینن دارند این است که خیلی سریع چروک می شوند و ظاهرشان به هم می ریزد. اگرچه برای جلوگیری از این مشکل نیز می توانید پارچه های لیننی که محکم تر بافته شده اند را امتحان کنید تا کم تر شاهد چروک شدن آن ها باشید. به طور کلی، پارچه های لینن برای فصل تابستان مناسب هستند؛ زیرا هوا را به راحتی از خود عبور می دهند.
  • پارچه پنبه: در حالی که بسیاری از افراد به دنبال پارچه های لینن برای خرید مانتو های تابستانی هستند، برخی دیگر نیز پارچه های پنبه ای را می پسندند. پارچه های پنبه ای درست مثل پارچه های لینن بسیار سبک و خنک هستند و رطوبت را به سادگی جذب می کنند. علاوه بر این موارد، پنبه مقرون به صرفه است و شستشوی آن نیز بسیار آسان است. به سادگی می توانید آن را در ماشین لباسشویی انداخته و پس از اتمام دوره شستشو مانند روز اول تحویل بگیرید. اگر فردی هستید که در فصول گرم سال بسیار حساس می شوید، بهتر است مانتو های خود را از جنس لینن یا پنبه تهیه کنید تا گرمای هوا آزارتان ندهد.
  • پارچه ریون: ریون مانند دو نمونه قبلی جزء پارچه های بسیار خنک و عالی برای مدل مانتو جدید تابستانی است. این پارچه با استفاده از سلولز طبیعی ساخته شده و رطوبت را نیز به سادگی جذب می کند. تنها مشکلی که این پارچه را به رتبه سوم لیست بهترین پارچه های تابستانی آورده است، مقاومت و ماندگاری پایین آن است. اگر مانتوی شما جنس ریون بود باید برای شستشوی آن به خشکشویی مراجعه کنید یا آن را با دست با توجه به دستورالعمل های مخصوص بشویید. اگر پارچه ریون را در ماشین لباسشویی بیندازید، به احتمال زیاد لباستان خراب می شود و از بین خواهد رفت.
  • پارچه ابریشم: گزینه آخری که برای فصل تابستان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم پارچه ابریشم است. این پارچه با استفاده از الیاف طبیعی دوخته شده و بسیار زیباست. مشکلی که پارچه ابریشمی دارد این است که گرما را در خود نگه می دارد و تمایل بسیار زیادی به حفظ آن دارد. اگر شما می خواهید از لباس های ابریشمی در فصل تابستان استفاده کنید بهتر است به دنبال ابریشم هایی باشید که به صورت نازک بافته شده و به هیچ عنوان ضخیم نیست. این پارچه زیبایی بی نظیری دارد؛ اما برای فصل تابستان جزء گزینه های اول نیست.

نکات بسیار مهم در انتخاب درست استایل های تابستانی

نکات بسیار مهم در انتخاب درست استایل های تابستانی

  • انتخاب لباس های گشاد و اورسایز: هیچ چیز اذیت کننده تر از مانتویی که به بدن شما می چسبد، نیست. در نتیجه هنگام خرید مدل مانتو جدید تابستانی، بهتر است آن را کمی گشاد یا اورسایز انتخاب کنید. خوشبختانه تمام ترند های امروزی به سمت لباس های گشاد پیش می روند و در فصل تابستان، بیرون رفتن با لباس های گشاد را آسان تر می کنند.
  • انتخاب رنگ های روشن: همان طور که می دانید رنگ های تیره مانند قهوه ای، سیاه و طوسی تمام نور خورشید را به سمت خود جذب می کنند در نتیجه، بدن شما گرم تر از حالت عادی خواهد شد. استفاده از این تکنیک برای فصول سرد سال بسیار عالی است و جواب می دهد؛ اما برای فصل های گرم مانند تابستان، بسیار اذیت کننده است و مشکل زا می شوند. در نتیجه برای فصل تابستان پیشنهاد می دهیم رنگ های روشن مانند صورتی، آبی، نارنجی، زرد و… را برای لباس های خود در نظر بگیرید. رنگ های پاستلی که طرفداران بسیار زیادی نیز دارند، جزء انتخاب های هوشمندانه برای زیبایی استایل و عدم جذب نور خورشید هستند.
  • استفاده از اکسسوری های تابستانی: در میان اکسسوری هایی که معمولاً با لباس های تابستانی استفاده می شود، کلاه های لبه دار در اولویت است. کلاه های بزرگی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، صورت شما را از آفتاب سوزان دور نگه دارد. همچنین کلاه های رنگی با انواع مدل مانتو جدید تابستانی بسیار شیک و زیبا جلوه خواهند کرد.
  • انتخاب پارچه مناسب: از اصلی ترین نکاتی که هنگام خرید مدل مانتو جدید تابستانی باید رعایت کنید، انتخاب پارچه قابل تنفس است. هیچ فرقی ندارد که مدل مانتوی مورد نظر شما چیست. اگر پارچه آن به سادگی هوا را عبور ندهد و تمایل به حفظ گرما داشته باشد، در فصل تابستان شما را به شدت اذیت می کند. در نتیجه ابتدا به دنبال پارچه های سبک و خنک باشید. در ادامه نیز رنگ و مدل مانتو برایتان اهمیت داشته باشد.

نتیجه گیری

رویارویی با فصل تابستان برای تمام انسان ها بسیار دشوار است؛ زیرا گرمای این فصل، تاثیرات منفی ای بر روی خلق و خوی افراد می گذارد. مخصوصا خانم هایی که شاغل هستند و زمان زیادی را با مانتو و شلوار در بیرون از خانه می گذرانند لازم است در انتخاب لباس هایشان دقت کنند. پیشنهاد ما این است که برای خرید مدل مانتو جدید تابستانی، ابتدا به دنبال یک پارچه خنک با رنگ روشن بگردید و سپس به دنبال مانتو های اورسایز باشید تا پارچه آن ها به بدنتان نچسبد و اذیتتان نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *