مد و زیبایی

انواع بارانی جدید 1402 و نحوه ست کردن آن ها با لباس های دیگر

بارانی جدید 1402

پاییز یک فصل غیر قابل پیش بینی است؛ زیرا شما می توانید هر چهار فصل را در یک روز تجربه کنید. اما موقعیتی که بیشتر افراد هرگز نمی خواهند در آن گرفتار شوند، ماندن زیر باران و خیس شدن است. بررسی کردن لحظه ای وضعیت ابر ها در پاییز و زمستان کار چندان آسان و عاقلانه ای نیست و متاسفانه یک باران بی موقع می تواند کل روز شما را خراب کند. بهترین راه حل برای فرار از این موقعیت داشتن یک بارانی مناسب و راحت است. اگر به دنبال خرید بارانی جدید 1402 هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. در این نوشته انواع مدل بارانی را مورد بررسی قرار دادیم.

بارانی چیست؟

همان طور که از اسم این لباس مشخص است، بارانی گزینه ای مناسب برای روز های ابری که هر لحظه باید منتظر بارش شدید باران باشید، محسوب می شود. بیشتر بارانی ها ضد آب هستند و به خوبی از شما در برابر رطوبت محافظت می کنند. شما می توانید بارانی جدید 1402 خود را روی یک پالتو کتی کوتاه یا بلوز بافت بپوشید.

انواع بارانی جدید 1402

بارانی جدید 1402

به طور کلی در دنیای مد، بارانی ها به پنج نوع رایج تقسیم بندی می شوند که می توان آن ها را از طریق ویژگی و نوع طراحی تشخیص داد. در ادامه با هر یک بیشتر آشنا می شویم.

  • Rain jacket یا ژاکت بارانی

ژاکت های بارانی در حقیقت کت های ضد آب و بسیار شیکی هستند که برای روز های نه چندان سرد زمستان طراحی شده اند. معمولا در دوخت این مدل بارانی جدید 1402 از پارچه ضد آب و سبک وزن استفاده می کنند و قد آن بین زانو تا باسن است.

  • بارانی Trench

متریال این مدل بارانی معمولا از الیاف گاباردین یا پوپلین پنبه ای ضد آب و سنگین است. قد بارانی Trench در بیشتر طراحی ها بلند و تا وسط ساق پا در نظر گرفته می شود.

  • بارانی Anorak

Anorak یک بارانی کلاه دار است که ایده طراحی اش از لباس اسکیمو ها گرفته شده است. لبه کلاه این مدل بارانی بیشتر با خز مصنوعی تزیین می شود و قد آن تا وسط ران است.

  • شنل Inverness 

شنل Inverness  (اینوِرنس) که در لیست بارانی جدید 1402 کمتر دیده می شود، همچنان می تواند انتخاب مناسبی باشد. یک روپوش بدون آستین که بازو های شما از زیر آن بیرون می آید، ظاهرتان را متفاوت و جذاب می نمایاند.

  • بارانی Poncho (پانچو)

گزینه آخر در این لیست بارانی پانچو است که بیشتر از پارچه های ضد آب دوخته می شود. پانچو یک لباس بسیار شیک و کاربردی است که می تواند از ورود آب به لباس های زیرینتان جلوگیری کند. این مدل بارانی جلو بسته، آستین ندارد و از قسمت سر یا همان یقه پوشیده می شود. تکرار این مدل در دوره های مختلف، آن را به یکی از شیک ترین لباس های زمستانی تبدیل کرده است.

در خرید بارانی جدید 1402 به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم خرید بارانی

اگر قصد دارید برای زمستان 1402 یک بارانی جدید بخرید باید به چند نکته مهم دقت کنید و خرید آگاهانه ای داشته باشید. اول از همه به دنبال یک بارانی جدید 1402 باشید که بتواند به یکی از لباس های اصلی فصل زمستان شما تبدیل شود. در قدم بعدی پالتویی انتخاب کنید که با ترجیحات شخصی شما مطابقت داشته باشد و در آن احساس راحتی کنید؛ زیرا قرار است روز های زیادی این بارانی را بپوشید.

 یادتان باشد یک بارانی باید طوری طراحی شده باشد که بتواند حداقل از نیم تنه، سر و بازو های شما محافظت کند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که کلاه آن جدا می شود؛ زیرا در این حالت می توانید بارانی زیبای خود را به یک کت جذاب تبدیل کنید.

اما مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید، جنس و متریال استفاده شده در آن است. پارچه بارانی باید کاملا ضد آب و غیر قابل نفوذ باشد. البته تنها مقاوم بودن در برابر آب ملاک خوب بودن آن نیست؛ بلکه پارچه بارانی باید با کیفیت باشد و پس از گذشت زمان از بین نرود. اگر در شهری زندگی می کنید که در بیشتر روز های سال هوا بارانی است، پیشنهاد می کنیم بارانی ‌های مقاومی را که کیفیت بالایی دارند، انتخاب کنید.

نحوه ست کردن بارانی با لباس های دیگر

نحوه ست کردن بارانی

برای ست کردن بارانی جدید 1402 نیازی به تلاش یا پرداخت هزینه اضافی نیست. شما می توانید آن را درست مانند لباس های زمستانی با لباس های داخل کمد خود ست کنید. البته برای زیبایی بیشتر لازم است چند نکته ساده را رعایت کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • بازی با رنگ ها

هنگام خرید بارانی مجبور نیستید حتما رنگ های تیره و سرد مرسوم را انتخاب کنید. اما اگر انتخاب شما این رنگ ها بود، می توانید با پوشیدن لباس های روشن تر و شادتر بارانی تیره خود را جذاب تر کنید. پیشنهاد می کنیم برای بازی با رنگ در زمستان، کت خود را با یک لباس ظریف که سایه های سفید یا آبی در آن به کار رفته است، ست کنید تا حس هوای دلچسب بهاری برای تان تداعی شود.

  • انتخاب کفش مناسب

یک بارانی زیبا با پوشیدن کفش مناسب جذابیت بیشتری پیدا می کند. بهترین انتخاب برای تکمیل بارانی، یک چکمه تا بالای زانو است. شما می توانید بارانی و چکمه های بلند خود را با یک بلوز و شلوار به رنگ خاکی، خزه ای یا طوسی، همراه کنید.

  • اضافه کردن جزئیات ظریف

اضافه کردن جزئیات ظریف بهترین روش برای شیک تر شدن بارانی جدید 1402 شما است. برای مثال شما می توانید یک یقه اسکی ظریف زیر بارانی خود بپوشید و جلوی آن را باز بگذارید. با این کار هم در یک روز خنک بدن شما گرم می ماند و هم می توانید استایل خود را جذاب تر نشان دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و مختصری را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با خیال آسوده به خرید بارانی جدید 1402 خود اقدام کنید. همان طور که گفته شد، قبل از نهایی کردن خریدتان، به نکاتی مانند جنس بارانی و میزان مقاومت آن در برابر رطوبت و باران توجه کنید. ست کردن بارانی با سایر لباس های زمستانی کار چندان سختی نیست و به راحتی می توانید یک استایل شیک و جذاب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *